cursor

Thursday, 8 October 2015

Im run out of time.


Assalamualaikum,

so here I came again, to write something yang boleh menjadi bahan bacaan fans blog aku ( fans la sangat ) susah update bila laptop sendiri dah bertahun rosak, aku buat assignment pun curi curi guna laptop adik, laptop kakak, laptop anak buah, finally boom assignment siap d tengah kesibukan tu semua. Eh, kata da konvo kenapa masih buat assignment?

Ha. sampai cousin aku pun boleh tanya macam tu, ko ni apa status skg? belajar ke kerja dah? aku still bisnes macam biasa, therapist tapi masih juga status unemployeed person, aku ambik UPAH buat assignment dalam satu assignment aku ambik RM100, tengok orang kalau family ja dalam RM50, so dalam satu semester tu aku ambik dalam 6 subject mcm tu, dalam satu subject atleast akan ada 3 task, individu group dan slide. Agak mcm tu la, so aku akan selalu contact dengan person yang menjadi boss sementara aku untuk satu semester, aku tak kesah pun sebenarnya berapa bayaran tu sbb penat tu tak juga tapi almost setiap subject tu aku akan enjoy and learn new things, contoh dalam finance aku belajar semua about formulas and theory in finance, tapi bila aku terdedah dengan assignment dari budak master ni aku rasa minda lebih terbuka aku lebih banyak membaca kajian yang sebelum ni aku tak pernah ada masa nak kaji.

So, thats how my life goes on right now..

People see aku setiap hari tengok wayang, makan a good food and wear a fancy things, dont falsely judge me, I have my own way to survive dalam hidup, thanks juga for boss sementara yang seriously percayakan aku untuk handle assignment dorang even degree pertama aku pun tak seberapa tapi dorang keep contact me for assignment and bayaran yang setimpal.

Im here in kampung actually, ulang alik KK almost 2 times every months, setiap temuduga terbuka aku datang, because almost open interview venue dia di KK, so nak taknak memang kena pergi, aku enjoy juga jaga family di kampung, mak bapa pun cakap duk kampung la buat sementara waktu. 

Cuma bila orang kampung wouldnot keep their mouth shut, so tahan je la telinga "eh, anak dia belajar tinggi tapi duk rumah" aku mungkin tahan tapi guess parents tak, so from time to time aku usahakan juga apa yang terbaik untuk hidup, untuk family and untuk future. Insha Allah.

semoga Allah menjadikan semuanya dalam keadaan baik. 
Thanks for reading *-*


No comments:

Post a Comment








get this widget here