cursor

Thursday, 25 June 2015

We will forgive, but we wont forget.

Assalamualaikum,

Tetiba teringin nak baca entry lama, so tetiba tangan scroll kebawah dan kebawah, entah kenapa aku terbaca semua entry pasal heldy and his past, I hate that part. Aku jadi sedih, ada gak gembira sbb we've been through everything dulu sampai sekarang, masa couple dengan Heldy, kitorang berdua memang dlm keadaan yang super duper kecewa sbb mmg 0% harapan untuk bersama dgn ex, dia pisah dgn ex dia, aku pun pisah dengan ex aku.. dua dua ada different story yang memang panjang giler kalau nak bentang kat sini. 

Tapi satu benda ja aku kagum dengan Heldy ni, masa kitorang jumpa pertama kali, aku memang in my very worst physically, dengan muka berjerawat yang paling teruk, dengan badan gemuk yang tidak terurus (sekarang pun gemuk juga tapi terurus la sket), dia STAY. Dia stay dengan aku even in my worst, nak kata je i love this man with my life, sbb dia stay, dia pernah selamatkan aku dari mati lemas (info for those tidak baca entry sebelum sebelum ini, jauh dah entry tu)


(see my face? Original Photo Year 2013)

Tapi aku redha dengan ketentuan, redha Ibu bapa, sebab aku belum pernah kenalkan dia dengan parents aku, adik beradik aku je yang dah kenal dia. Aku takut juga bila family dah ada pilihan lain ( but i guess benda ni takkan pernah berlaku) atau jodoh tidak memihak, banyak je dalam fikiran aku ni.




Actually I want the happy life that we share walaupun dalam kesederhanaan, semoga hubungan kami di permudahkan. Orang kata jangan perigi mencari timba, sepatutnya wanita memilik sifat malu.. but why do aku tak boleh fight for the one that I love kan. Aku tak tau kenapa, macam ada sesuatu yang jauh sangat aku rindukan, padahal heldy ada ja d sini dengan aku, drive laju dari KK p rumah aku dah sampai dlm masa 30 Min.

 Tapi benda tu, jauh sangat, aku rindu sangat, rasanya benda tu masa lalu kot..dah jauh sangat kita berjalan sampai kita lupa dimana kita mulakan semua ini, semoga semuanya baik baik shj buat kita berdua, semoga kebahagian yang aku miliki sekarang menjadi yang terbaik dlm hidupku dan hidupmu. So kesimpulannya, maybe yang pertama tu kita boleh maafkan mereka sebab memberi pengajaran untuk masa akan datang, menjadikan kita lebih matang dalam kehidupan kita, tapi kita tidak akan pernah lupa mereka, kadang terdetik dalam hati kita untuk mengetahui apa yang sudah terjadi dlm hidup mereka, adakah gembira atau sebaliknya, insan yang heldy pernah syg dalam hidupnya, kenapa aku perlu pertikaikan kerana dia pernah mencintai dan menyayangi insan itu. Aku belajar dari kesilapan kerana terlalu ikut perasaan. 

 Heldy, would u stay forever with me? Insha Allah.





No comments:

Post a Comment








get this widget here