cursor

Wednesday, 5 February 2014

Cuti semesterku sebulan je

Assalamualaikum. hai?


Aku patut melabelkan diri aku seorang yang paling busy seantero dunia kerana aku merasakan cuti sebulan ini umpama seminggu, setelah aku lelah berulang alik dari kampong ke KK. 2 jam perjalanan adalah sangat lama bagiku ditambah lagi loya-loya ku ini seakan nak beranak je dalam kereta aku rasa.

Seminggu di kampong pastu ulang alik pergi kk seminggu kemudian sapa tak pening. Cousin-cousin suma cakap “aih, enda suka ka di sini di kampong?” ok, yang tu versi sabah 100%. Bukan tak suka, tapi urusan dan sesi cari mencari tempat praktikal untuk Julai nanti belum selesai, so kena ulang alik lah haritu pun balik kampong sebab ada kenduri anak buah sekali aku ambik gambo dengan anak buah terus aku upload di wechat almaklum wechat is my priority so aku upload kat wechat dulu kemudian ke facebook. Adalah dua tiga ank hitam ni yang dok komen-komen, eh pakwe ke? Hmm..

Dah terang lagi bersuluh aku dok sebut Heldy, dy, my big boss.. itulah boyfie aku, yang dorang dok pening sapa boyfie aku ni apa kes, tengok kan aku dah merapu dalam blog.

mulanya bila balik Sabah hari tu aku beria sangatlah nak cari tempat praktikal siap hapdet status di facebook lagi konon "Tempat praktikal area KK mu tunggu aku datang" sangatlah pembohong kan? selepas seminggu tu resume apa pun aku tak siap lagi, so postpone lah seminggu lagi sebab time tu urgent kena balik kampung sebab ada kenduri anak buah aku, abang aku pun dok beria nak aku balik kampung. Isk isk isk..kalut je nak aku balik. Rindu le tew.

so, dengan harapan taknak mengecewakan abang aku, aku balik kampung lah, seminggu kemudian setelah habis kenduri kendara suma tu aku balik KK semula sebab urusan aku not settle yet, tak boleh tidow habak hang!.

Sampai je ahad tu kat KK, fizikal aku demand lah nak rehatlah, nak wayang la, nak kfc lah, nak jumpa pakwe lah. tup tup jumaat tu cuti CNY pula, aku baru nak plan pergi hantar borang kat area Alamesra hari jumaat tu, almaklum rumah aku sebelah One Borneo Hypermall, berdepan je dengan tempat praktikal.. itu pun kalau dapat kat sana, insha Allah. gitu.. rumah sebelah hypermall pun bukan boleh shopping selalu, haruslah mengawal nafsu shopping yang membuak-buak akibat masalah kewangan yang serius ketika ini, nak balik kampung pun nak nak merayu dengan abang kandung, abang pakwe, abang ipaq. suma abang aku cukur. opss..

so, thats why lah aku rasa cuti semester inilah yang paling busy.. mengalahkan Zety Gabenor Wanita tu pula kan, kenapa tetiba nama Zety ada dalam ni wehh.. kerana kami seangkatanlahh, banking department lah katakan, in Advance nama dia cantik. Hang Hade? MengHade-Hade lah.


Keluarga bahagia sangat kann. Bergambo dengan abang kandung and anak buah. Bajet cute bertiga.
ok dah penat merapu :P


Thanks reading this entry, bye. 

No comments:

Post a Comment








get this widget here