cursor

Monday, 25 November 2013

Behave yourself.



Assalamualaikum,



Hari  pertama aku melangkah kaki kerumah tu aku happy, rumah tu cantik, double storey, ada ramai kawan baru aku dapat, dapat berkenalan dengan orang baru, dapat merasa suasana baru, nak jemur kain nak basuh baju, nak mandi, nak tido, nak memasak pokoknya semua selesa..

Selepas sebulan kemudian( kalau aisha tak silap) suasana rumah tu jadi berbeza, aku masuk rumah tu seolah olah rumah tu jadi suram, angin kurang, panas rumah tu, aku jadi tak tenteram, aku nak masak pun susah, kalau dulu aku selalu study kat luar then sekarang aku susah nak duk luar atas meja bulat tu, aku nak lepak-lepak nak sembang dengan orang rumah pun susah..

kalau dulu aku selalu memasak sambil buka tab aku and dengar lagu, sekarang aku kena pasang earphone kat telinga, terpaksa berdiam ja kalau orang tu guna barang aku, kena berdiam ja kalau orang tu nak hempas barang bla nampak muka aku, terpaksa diam ja bila orang tu nak mengumpat pasal aku..and maybe dia juga selalu cakap yang buruk-buruk tentang aku sehingga ada yang dulu kat rumah tu rapat dengan aku dah jadi renggang.

aku redha kalau orang tu nak buat macam tu dengan aku..

kisahnya begini, suatu petang hari jumaat aku jalan kaki balik rumah tu, selalunya aku tumpang kereta kawan aku atau aku naik bas balik rumah, takdelah aku penat gila dari kelas. 

And then, time tu memang aku bernasib malang kot aku tunggu bas dari jam 11 sampai jam 2 petang tapi takde bas so aku jalan kaki je la balik, nak tumpang orang lain pun manada yang aku kenal, dalam sejam lebih jalan kaki then sampailah depan rumah, time jalan tu pun ada juga lari pecut macam marathon tu sebab kena kejar anjing and ada orang jahat macam nak tak nak follow aku kat belakang, so imagine la, aku jalan kaki tengahari, aku jalan laju-laju penat tau.. aku sampai je rumah tetiba ada pula orang nak main pintu dengan aku..

aku buka, dia pergi lock semula pintu, aku buka, dia pergi lock semula..

pastu aku masuk la, dia boleh gelak-gelak macam aku nak bagi penampoooor berjemaah juga time tu, tapi iman aku masih kuat, so aku cakap kasar sikit la dekat dia...

"ko ni kan, dah la aku penat ni ko boleh main pintu dengan aku"

then.. start dari situlah rumah tu jadi suram, jadi tak tenang aku nak masuk rumah tu,..

aku pun tak tau nak buat apa lagi. aku dah cuba nak tegur dia, tapi dia buat bodoh tak jawab, bila nampak aku dia tetiba jerit la, hempas barang la..

tapi macam aku cakap tadi, aku redha kalau Allah nak bagi dugaan macam ni, Allah akan balas semula apa yang baik and apa yang buruk kat aku, mungkin aku ada buat orang macam tu dulu kot sebab tu Allah nak aku rasa, aku nak minta maaf dengan orang-orang yang aku dah buat salah, yang aku dah terguris hati korang , termarah tak semenah2. minta maaflah..

semalam aku dah istighfar banyak-banyak semoga orang tu dah maafkan kesalahan aku, maafkan kalau aku dah buat dia terbenci ke, terguris ke..

tapi kalau dia nak baik semula memang takk ahh, aku susah nak jadi kawan semula dengan orang macam tu, because  i know how to behave myself, and u should know too how to behave urself, u older than me lagipun dah bertunang kot dah nak jadi bini orang tak silap next week u jadi mak orang, how u handle those thing pun I taknak tau la, what you think is wrong then you should tegur.. not to diam and do stupid things like this. Astagfirullah.

itu je la utk kali ni.

wallahualam.

3 comments:

  1. Assalamualaikum .selamat pagi…hari jumaat yang penuh barakah…
    Jemput baca post saya yeaahhh…

    1. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/10/biovelocity-sleep-mate-selimut-cahaya.html
    2. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/07/testimonibiovelocity-sleep-mate.html
    3. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/07/suntik-untuk-cantik.html
    4. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/06/top-leaders-circle.html
    5. http://farihaabdul.blogspot.com/2013/11/kutu-biovelocity-sleep-mate.html

    btw,jom join segmen salam kenal dari saya di sini yaaa

    http://farihaabdul.blogspot.com/2013/11/segmen-salam-perkenalan.html


    semoga Allah dapat membalas jasa2 anda semua….terima kasihh :)

    ReplyDelete
  2. sabau je la..biasa la tu..dok umah sewa..dlm suasana bwu nk kenal hati budi..

    ReplyDelete
  3. stay strong k ? bw here and follow..jom follow sy balik www.mrsfeez.blogspot.com

    ReplyDelete








get this widget here