cursor

Saturday, 2 March 2013

Bachelor of Business (Entrepreneurship ) University Of Ballarat , Victoria , Australia.

Australia ! bila la dapat pergi sana kan ? cita-cita ni sebenarnya dah lama tersimpan dalam hati , sejak study tahap matrikulasi sampai tahap universiti masih mengidam nak pergi australia and paris , dua negara tu yang aku nak pergi , .. siap study bahasa Perancis apa lagi gara-gara keinginan nak pergi Paris la ni , In Sya Allah , manatau dapat sambung master kat sana or just maybe kat Australia . eheeks. (tinggi mengunung cita-cita aku *.*)

Actually , aku dah dapat tawaran masuk UNIVERSITY OF BALLARAT, VICTORIA , AUSTRALIA .

Time aku dapat tawaran ne , my parents ada di rumah , and my aunt pun ada kat situ , and aku terdiam time orang call bagitau yang aku dapat tawaran tu.. and then, I tell my mum yang aku dapat. She's Happy .. after while , dia cakap jangan pergi . JANGAN PERGI .

U know what I felt inside when someone you sayang betul-betul and melarang u pergi tempat yang betul-betul u want to go verryyy much.

so , sebagai anak yang taat , so aku redha and my mum happy dengan keputusan yang aku buat.
Asal my mum happy, so aku akan happy . mcm tu la hidup aku.

My mum said, dia doakan aku masuk UM, tu yg first dia cakap, and then Doakan aku masuk either UMS and UNIMAS. so , tengok lah dimana aku sekarang kan ? Itulah dia doa seorang ibu   .. korang jangan lupa ibu korang pun sentiasa berdoa untuk anak dia tau , walaupun dia tak cakap.. :)

Selepas tu aku dapat UNIMAS and aku realize yang aku sangat bertuah walaupun aku dah tolak tawaran masuk U kat Australia tu .

I wish someday aku dpt pergi sana juga , mana lah tau dalam hati my mum dia doakan aku supaya dapat pergi sana one day . ihikks. nak join tak ? .

Aku cerita lahh tawaran yang aku dapat kat kawan-kawan aku yang seunimas, and kwn dari KML dulu.. tapi dorang seems does not believe a single words I say , so , to prove here goes the picture of my form yang dorang hantar .



See? Ramai yang tak percaya , hey ! saya pandai juga laa, takkan dorang nak enrol saya masuk ni if saya ni calang-calang orangnya . ahahaha. (gurau je )
Biarlah tak dapat masuk entrepreneurship pun tak apa , aku sekarang pun dah otw nak jadi Bachelor of finance (hons) degree holder , in sya Allah .. kalau ada rezeki lagi jadi Banker :') ( macam-macam pula aku nak jadi kan)

so , that all je entry for my impian yang tak kesampaian .. manalah tau my second degree kat sana :)

so , this is my latest picture , I'm too happy for what I have today ..


Thanks for reading this entry , let's share our story .. past and present , who cares ? *.*




No comments:

Post a Comment








get this widget here